Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Valår 2014

Av Daniel Wallin - 7 september 2014 23:18

I denna blogg kommer jag skriva om fackliga, politiska och samhällsrelaterade ämnen.
Jag arbetar med fackliga frågor på IF Metall och har mitt vardagsarbete på sidan om inom industrin.
Varför jag säger att jag jobbar med fackligt och har vardagsjobbet på sidan om är helt enkelt för att jag brinner för det fackliga.
I år är det valår, det viktigaste valet sen jag fick rösträtt!
Jag vet vad jag kommer rösta på och jag kommer rösta socialdemokratiskt.
Inte för att dom är störst eller för att det är ett säkert kort utan för att dom driver dom frågor jag tycker är viktiga. Det kommer vara en uppbyggnadsfas nu efter att Alliansen nedrustat vår välfärd.
Jag får ofta frågan om fackligt aktiva ska jobba med politik, vänd på det.
Hur kan man jobba fackligt utan politik?
Vad är politik för dig?
Mitt svar:
Allt är politik!
Hela vårt samhälle är uppbyggt på politiska beslut.
Så jag tycker att jobba fackligt utan att ha en politisk uppfattning är att inte ta sitt fackliga ansvar.

Till sist:
"Vi lovar och försäkrar att aldrig någonsin, under några omständigheter, arbeta på sämre villkor eller till lägre lön än det vi nu lovat varandra.

Vi lovar varandra detta i den djupa insikten om att om vi alla håller detta löfte så måste arbetsgivaren uppfylla våra krav."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Wallin - 9 september 2014 22:13

valarbetet går mot sitt slut, är helt slut men det är värt det om vi får regeringsskifte :) ...

Av Daniel Wallin - 9 september 2014 00:45

Tycka vad man vill om dom olika partierna som slåss om makten. Tycka vad man vill om smutskastningen som följer i spåren av maktkampen. Tycka vad man vill om åt vilket håll landet Sverige ska dra. Tycka vad man vill om vad som är bäst för dig, mig...

Av Daniel Wallin - 8 september 2014 09:25

Jag läste Metro nu på morgonen och såg i sedvanlig ordning en reklam längst upp, idag va det en på Jimmie Åkesson. Ni vet han som säger sig vilja ha förändring på riktigt.Under den är det en stor rubrik med texten: "SD-topp medger att han skrivit an...

Av Daniel Wallin - 7 september 2014 23:58

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19493429.ab

Av Daniel Wallin - 7 september 2014 23:47

Blir jag arbetslös eller sjuk får jag den hjälp jag behöver och som jag betalat för... Eller? Facklig organisationsgrad 2006: 77 procent 2013: 70 procent Arbetare 2006: 77 procent 2013: 66 procent Tjänstemän 2006: 77 procent 2013: 7...

Presentation


Fackliga,politiska och samhällsrelaterad blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards